Limbajul LOGO - Mediu de programare online | Ţestoasa ta ce ştie să facă?
Gestiunea spaţiului de lucru / planşei



Chenarul din partea stângă unde se găsește Țestoasa se numește spațiul de lucru sau planșa (în engleză, canvas).
Considerați acest loc ca o pânză pe care puteți desena orice doriți. Imaginați-vă că Țestoasa are atașat un creion, iar în timp ce se mișcă, lasă o linie dreaptă ori curbă în urma sa. Rolul vostru este doar să scrieți programul potrivit!

La deschiderea editorului Logo, Țestoasa se află în centrul planșei (în engleză, "turtle space"):
În partea stângă de jos observați că sunt afișate coordonatele curente (locul Țestoasei). Dacă poziționezi cursorul mouse-ului deasupra lor, acestea vor fi indicate grafic cu ajutorul a două linii colorate corespunzător.

Dimensiunea planșei de lucru este de 500 x 500 pixeli (sau puncte), iar centrul acesteia este chiar poziția inițială
a Țestoasei, adică (0,0):
Dacă folosim instrucțiunea „inapoi 150”, după executarea acesteia noile coordonate vor fi (0,-150), adică 0 pe orizontală și 150 pe verticală:
Acest sistem de reprezentare grafică a poziției folosește coordonate carteziene.
Documentați-vă despre acestea singuri folosind Internetul!

În partea de jos a editorului ("Instrucțiuni uzuale în Logo -> Pânza și Țestoasa") găsiți comenzi utile pentru gestiunea planșei de lucru (mod, fundal, culori, etc). Testați exemplele respective!

LOGO este aproape de un limbaj natural şi este o alternativă de învățare a programării la gimnaziu în curriculumul oficial M.E.N. [programa].
Acest proiect este susţinut şi colaborează cu:
U.P.I.R.         www.infogim.ro
ebooks.infobits.ro
Cărți, culegeri de probleme și cursuri în format electronic
(simplu, rapid, sigur, *.pdf)
www.infobits.ro
Biblioteca Digitală de Informatică "TUDOR SORIN"

Materiale educaționale în format electronic