Modul de programare în limbajul LOGO
La deschiderea [editorului Logo] apare mediul de programare, iar în partea de jos sunt prezentate instrucțiunile de bază pe care le poți utiliza. Țestoasa te salută, este gata de joacă și așteaptă să primească instrucțiuni de la tine. Priviți imaginea următoare:
Chenarul din partea stângă (ZONA 3) unde se găsește Țestoasa se numește spațiul de lucru sau planșa (în engleză, canvas). În urma comenzilor introduse de către tine în editorul de cod (ZONA 1), Țestoasa va efectua operațiile corespunzătoare. Codul introdus de voi în editor se adaugă succesiv în ZONA 2, care formează în esență programul vostru Logo.
Puteți observa că anumite butoane sunt dezactivate (au fundalul roz). De aceea, vă recomandăm să vă creați un cont de utilizator – este gratuit și simplu de efectuat [Înregistrare].
Executarea codului din editorul Logo
Sub editor se găsesc câteva comenzi care au rolul de a rula codul introdus:
Pont: pentru a rula animat rapid codul introdus, poți apăsa rapid combinația de taste Ctrl + Enter.
Spre exemplu, dacă scriem instrucțiunea (comanda) "inainte 150", o putem executa prin apăsarea săgeții albastre (care permite rularea în modul animat) sau cea sub forma unei rachete (care execută înstrucțiunea fără animație). La final, Țestoasa va trasa o linie în sus cu dimensiunea de 150 de pixeli (puncte). Testați!
Reîncărcarea programului în editor
Să presupunem că am scris un program și dorim să îl modificăm. Nimic mai simplu!
Putem efectua dublu clic deasupra zonei de program: sau puteți apăsa butonul corespunzător aflat în partea dreaptă sus: După această operațiune, puteți modifica codul: și apoi rula din nou programul vostru!
Închiderea programului curent ori deschiderea unuia nou
În partea stângă sus există două opțiuni pe care le puteți apela: "PROGRAM NOU" deschide o nouă fereastră a editorului Logo, iar "INCHIDE PROGRAMUL" șterge programul, procedurile și reinițializează sistemul de lucru.